Genius Traveler 6000 , Wireless

Mouse Genius Traveler 6000 , Wireless, Negru, USB
Descriere

Rezolutie (dpi):

1200

Butoane/rotite:

3/1

Interfata mouse:

USB

Tehnologie:

fara fir

Senzor:

Optic

Interfata receiver:

USB

Culoare:

Negru

Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

Sacha Michaud, co-fondator Glovo: România este una dintre țările cu care suntem cel mai mulțumiți. Viitorul cumpărăturilor – asistența vocală pentru experiențe personalizate

Interviul a avut loc în cadrul unei plimbări prin București într-o mașină electrică (foto) utilizată de curierii care folosesc platforma de livrări și a fost editat pentru claritate și lungime.

Vom vedea mai multe astfel de mașini electrice în flota Glovo în București sau în alte orașe?

Absolut. Avem flotă electrică și în Barcelona și în alte orașe. De asemenea, curierii pentru că business-ul nostru este construit în jurul terților – curieri pe cont propriu sau companii care deține flote – iar aceștia, independent de Glovo fac tranziția către electrificare. Acum mai mulți ani, curierii avea biciclete, iar astăzi au, în principal, biciclete electrice, nu prin Glovo, dar pe cont propriu. România este o piață foarte importantă pentru noi. Am lansat serviciile Glovo în urmă cu șase ani și acum este una în Top 3 piețe globale pentru noi, din 25 de țări. Mă interesează electrificarea flotei pentru că sustenabilitatea nu doar că e importantă, dar este o responsabilitate pentru companie. Și, de asemenea, va fi o tendință imensă în următoarea decadă și ne dorim să fim în fruntea acesteia. Spania, Italia și România sunt cele mai mari piețe pentru noi. România crește la un ritm similar cu primele două, așa că sunt oportunități mari. Cred că și din punct de vedere al numărului populației și al potențialului, România are o oportunitate imensă. În fiecare an când vin aici, observ digitalizarea economiei, și că avansează foarte rapid ca țară. De asemenea, în afară de România, de aici operăm în toată regiunea. Hub-ul regional din București numără 150 de angajați. În același timp, Bucureștiul încă crește sănătos, e lider de piață, avem competiție bună aici. Iar Glovo, ca afacere, iubește să aibă competiție. Aceasta ne facem să fim o companie mai bună, să avem servicii mai bune, să oferim venituri mai bune curierilor noștri, să avem restaurante și magazine mai bune. Dar, de asemenea, competitorii educă baza de consumatori. Așa că business-ul nostru și industria cu totul crește mai rapid. Devine mai accesibilă. Următorul deceniu va fi extraordinar pentru această țară și cred că vor veni multe investiții străine. Cred că va exista o stabilitate în ceea ce privește infrastructura și modul în care funcționează economia. De exemplu, creșterea salariului minim pentru a se alinia cu restul Europei care este extrem de benefică, deoarece forța de muncă se mișcă în același timp cu economia, ceea ce cred că este foarte important. Partea socială a unei țări trebuie să evolueze în același ritm cu economia și cred că România este în măsură să facă acest lucru, mai ales că face parte din UE. Așa că eu cred că va fi foarte interesant și, de asemenea, este o țară distractivă. Cred că oamenilor le place să trăiască aici, străinilor le place să trăiască aici și acest lucru este important.

Cum a evoluat cererea de servicii Glovo în România în 2023?

Ei bine, am crescut incredibil. Partea cu cea mai rapidă creștere a afacerii este ceea ce noi numim comerț rapid. După cum știți, Glovo este o aplicație pentru orice. Nu ne ocupăm doar de livrare de mâncare de la restaurant. Cele mai mari categorii ale noastre sunt, desigur, mâncarea de restaurant și este foarte important să avem doar cele mai bune restaurante. Consumatorii intră în aplicația noastră, dar, în general, știu de la ce restaurant vor să comande. Au listele lor preferate, eroi locali, lanțuri mari, restaurante mici de nișă. Dar domeniul nostru de activitate cu cea mai rapidă creștere este ceea ce noi numim comerț rapid, care este multi-categorie, adică tot ceea ce nu este mâncare de restaurant. Acest tip de comerț condus de magazine alimentare, supermarketuri, retaileri, care pot fi orice, de la farmacie până la hrană pentru animale de companie. În general, tot ceea ce este legat de animalele de companie este un segment în creștere rapidă pentru noi și va continua să crească. Sunt convins de acest lucru. Sunt ferm convins că cel mai rapid domeniu din lume în ceea ce privește creșterea comerțului electronic va fi comerțul imediat, pe care noi îl numim comerț rapid. De exemplu, poate că acum un an ai comandat un produs online și a ajuns în două zile sau o săptămână. Acum îl puteți avea imediat, pentru că de multe ori lucrul pe care îl căutați pentru a-l cumpăra online este de fapt în orașul dumneavoastră. Așa că, dacă un serviciu, precum Glovo, vi-l poate aduce în 30 de minute la același cost cu cel de a-l primi în două sau trei zile, de ce nu l-ați comanda la noi? Și cred că vom fi un facilitator pentru ca retailerii să se digitalizeze. Acum, cu acces la clienți, pentru că avem o bază uriașă de clienți, un proces foarte simplu, puteți comanda ceea ce doriți și puteți urmări curierul și tot ce se întâmplă cu comanda. Dar, dincolo de asta, cred că vom facilita alte instrumente, cum ar fi: să își dezvolte afacerea, să le oferim instrumente de marketing, instrumente care să le permită să își facă stocurile vizibile online și în timp real. Așadar, cred că va exista o întreagă activitate în jurul retailerilor. Apoi, din punctul meu de vedere, viitorul cumpărăturilor va fi de două feluri. Tot ceea ce ai nevoie, ce reprezintă o necesitate va fi cumpărat online. În schimb, tot ceea ce este mai mult o descoperire, nu o necesitate, cum ar fi distracția de a merge la cumpărături de haine va fi mai mult în retailul fizic. Așa că, eu cred că acesta va fi modul în care oamenii vor face cumpărături în viitor. Tipul de descoperire va fi mult mai mult offline, iar cumpărăturile de necesitate vor fi în mare parte digitale, iar Glovo este poziționată corect pentru a facilita cumpărăturile de necesitate.

Ați menționat cumpărarea de haine. La ultima conferință de presă de aici, de la București, colegii dvs. ne-au spus anul trecut că vor dezvolte această nouă categorie, așa cum se întâmplă în Spania. Cum merg planurile din România în această privință?

Consumatorii noștri cumpără haine de la noi. Nu este una dintre cele mai dezvoltate categorii pentru că obiceiul consumatorilor de a cumpăra haine prin Glovo nu este încă atât de mare precum mâncarea din restaurante și achiziția de alimentele. Dar cred că va fi o categorie care va crește. Va crește datorită Glovo, dar va crește și datorită concurenților și va crește și datorită companiilor de retail fashion.

Dar lansați această categorie în România?

Da, o vom lansa. Nu am o dată de lansare. Ideea este de a lansa categoria de modă în fiecare țară și, evident, România este o țară principală pentru noi. Așa că se va întâmpla atunci când ne vom alinia cu partenerii potriviți și vom construi categoria.

Care sunt principalele provocări cu care Glovo s-a confruntat anul trecut pe piața românească?

Aș spune că provocările nu sunt diferite de cele din multe dintre țări. Este vorba de găsirea acestui echilibru între, de exemplu, accesibilitate, astfel încât consumatorii să primească lucruri care sunt la un preț foarte bun. Și, în același timp, să ne asigurăm că flota operațională, curierii, au un venit ridicat, astfel încât să fie un loc de muncă atractiv pentru ei și să vrea să lucreze în acest domeniu în loc să aleagă un alt tip de muncă. Așadar, cred că menținerea acestui echilibru este întotdeauna complexă, dar cred că asta se întâmplă în aproape fiecare țară. Consider că echipa de aici, formată integral din personal local, a făcut o treabă fantastică în a gestiona acest lucru. Știu, uneori provocările pentru restaurante țin mai mult de partenerii noștri și de problemele pe care le întâmpină cu reglementările sau cu alți factori care îi încetinesc. Sincer să fiu, România este una dintre țările cu care suntem cel mai mulțumiți din punct de vedere al modului general în care funcționează afacerea. Până la urmă, noi conectăm 3 zone: consumatorul, clientul care își dorește ceva și căruia trebuie să îi oferim conținutul pe care îl caută, partenerii la prețul potrivit (deci trebuie să avem acel conținut), iar apoi magazinele și restaurantele potrivite, pe cele de top care doresc să lucreze cu noi, și gestionăm totul fără probleme. Considerăm că ne descurcăm excelent. Timpul nostru de livrare este mult mai mic decât al concurenților. Prin urmare, oferim, în general, cea mai bună experiență pentru utilizatori, suntem lideri pe piață, ceea ce este fantastic, iar clienții ne mulțumesc pentru asta și continuă să crească. Iar România este o țară în care Glovo a investit peste 100 de milioane de euro în regiune în ultimii ani și, așa cum am spus, avem aici un birou imens, de aici conducem toată regiunea. Deci nu e doar despre România pentru noi, ci despre întreaga regiune, iar ideea noastră este să continuăm să creștem, să continuăm să dezvoltăm hub-ul.

Care este bugetul de investiții pentru Romania în 2024 și 2025?

Pentru Glovo, atingerea profitabilității rămâne un obiectiv cheie în 2024 și suntem încrezători în piață, investind în continuare în User Experience. Piața de delivery din România a avut în ultimii ani o creștere exponențială și a cunoscut o ascensiune accelerată atât în volume livrate, cât și în valoare. La fel ca în orice altă industrie, se va pune accent mult mai mult pe profitabilitate. Sunt foarte multe țări care înregistrează deja profit, industria a dovedit că poate să crească sustenabil, iar acum trebuie replicat acest lucru în cât mai multe locuri posibile prin concentrarea investițiilor viitoare în core-business.

Cum se descurcă Glovo în orașele mici din România? Mă gândesc la curieri. Sunt suficienți? Sunt ușor de găsit? De asemenea, poate la restaurante. Piața e mai mică, sunt mai puține restaurante.

Da, este clar că e mai complex să lansezi aplicația în orașe mici pentru că masa critică este mai mică pentru că aveți mai puțin din ceea ce numiți noi conținut sau parteneri. Deci avem mai puține restaurante, mai puține magazine. Asta e foarte important pentru că prima dată când un utilizator intră în aplicație vrea să vadă parteneri buni. Cel mai rău lucru pentru un client este să se înscrie la aplicație și să vadă că e goală, nu? Să fie doar 3 restaurante și nimic interesant. Deci e o combinație între a obține parteneri buni de la început, să te asiguri că ai o flotă suficientă de curieri pentru a opera fără probleme, iar apoi clienții pot intra în aplicație, să își vadă restaurantele preferate, magazinele preferate și să aibă un serviciu excelent. Da, e o complexitate diferită față de un oraș mare unde lichiditatea e mult mai mare și lucrurile funcționează mai ușor. Dar per total, la nivel de țară, timpii de livrare sunt excelenți și în orașe mici.

Peste media operațiunilor globale?

În linie cu acestea. De asemenea, avem și alte aspecte complexe aici. De exemplu, Bucureștiul pentru că ați menționat mai devreme provocările. Una dintre cele mai mari provocări din București este, evident, traficul, de asemenea, numărul mare de mașini din cauza climei. Și este o problemă. Avem orașe precum Barcelona, de exemplu, care literalmente nu au aproape deloc mașini, adică nu zero, dar aproape deloc în comparație cu, să zicem, 60-70% mașini în București. Deci asta e o problemă. Așadar, nu te poți aștepta la aceeași viteză de livrare și timp de livrare într-un oraș bazat pe mașini în comparație cu unul cu motociclete. Așadar, răspunsul la întrebarea dvs. este că timpul de livrare în România este în jurul valorii medii, dar având în vedere complexitatea traficului și a vremii, este foarte bun. 60-70% din flota curierilor din București este formată din mașini, apoi biciclete sau motociclete.

Devine din ce în ce mai dificil să inovezi?

Nu cred. Acesta e o întrebare bună. Cel mai important lucru cred că sunt deciziile pe care le luăm cu privire la modul în care schimbăm aplicația sau cum optimizăm lucrurile sau cum inovăm care afectează 25 de țări, 1.500 de orașe din toată lumea. Deci trebuie să testăm mult mai multe lucruri înainte de a le putea implementa. Nu poți face greșeli pentru că afectează o masă critică imensă, ne poate afecta afacerea. Cred că uneori trebuie să riști mai puțin, dar asta nu înseamnă că nu inovezi, nu înseamnă că nu schimbi lucrurile. Din această perspectivă, probabil încetinește implementarea. De asemenea, cred că, atunci când ești o companie mare, trebuie să te concentrezi pe priorități cheie,. În schimb, atunci când ești la început, testezi lucruri, poate nu merge, treci mai departe. Așa au fost primii ani pentru Glovo. Dar se întâmplă alte lucruri grozave. De exemplu, categoria noastră de animale de companie, care este super interesantă și consumatorilor le place. Le place să comande hrană pentru pisici, recompense pentru animale sau poate le lipsește ceva în ultimul moment și trebuie să plece la muncă. Dacă am fi lansat-o acum cinci ani, când nu aveam o masă critică atât de mare, nu eram atât de prezenți în viața de zi cu zi a oamenilor, ar fi fost mai dificil să o lansăm și să îi determinăm pe oameni să o folosească. Acum, odată ce avem un brand cunoscut și facem parte din oraș, iar consumatorii ne folosesc la două zile sau de trei ori pe săptămână, așa că lansarea unei categorii de animale de companie a fost mult mai ușoară acum. Mai mult, oamenii care au animale de companie își dau seama că e mult mai ușor să comanzi așa. Iar asta ne permite să fim mult mai inovatori. Și un exemplu bun ar fi mâncarea, cum ar fi mâncarea zilnică de la restaurant. Probabil nu ai vrea un serviciu de abonament pentru asta. Însă, în cazul hranei pentru animale de companie, ai putea spune: „Bine, o să comand asta o dată pe săptămână automat prin Glovo pentru că am nevoie de hrană pentru animale o dată pe săptămână.” Și atunci am putea automatiza comenzile, am putea colabora cu furnizorul și am putea spune: „Uitați, dacă vă ofer un serviciu de abonament și acest client comandă în fiecare săptămână, de ce nu le-ați oferi o reducere?” Astfel, noi reducem costul pentru consumator și e o situație de ”win-win-win”. Compania de hrană pentru animale vinde mai mult pentru că are un client fidel, ceea ce e cel mai bun lucru pentru ei – un model de abonament. Noi suntem la mijloc, oferind un serviciu excelent, iar clientul obține un cost mai mic datorită acestui lucru. Deci, acest tip de inovație va fi cel care se va întâmpla. Și mai există un tip de inovație. Ne aflăm într-o mașină care nu e mașină Glovo pentru că nu noi am construit-o, însă este o mașină fantastică, micuță, perfectă pentru oraș, electrică, super sustenabilă pentru orașe, și asta e inovație pe care o putem facilita. Dar imaginează-ți Glovo cu miile noastre de curieri în București, putem face asta să meargă și mai rapid. Avem deja peste 60 din aceste vehicule, dar ar putea fi 600 în doi ani, iar noi facilităm această schimbare. Deci, cred că există multă inovație alături de noi și noi contribuim la inovație în ceea ce privește livrarea și e-commerce-ul.

Cum vedeți viitorul integrării inteligenței artificiale în platforma Glovo și la ce funcționalități noi sau capabilități se pot aștepta utilizatorii în următorii ani?

Păi, deja folosim inteligență artificială. Folosim învățarea automată în special pentru optimizarea livrărilor. AI învață cât de repede prepară mâncarea un restaurant, cum să alocăm un curier sau să alegem cel mai bun curier pentru comanda respectivă în funcție de timpul estimat de preparare și livrare, ce tip de vehicul are curierul. Deci folosim asta și pentru optimizarea rutelor. Deci asta face deja parte din afacerea noastră și probabil că se va dezvolta foarte repede și pentru a oferi asistență pentru clienți mai bună. Cum putem optimiza, să oferim clienților răspunsuri mai bune, dacă au îndoieli, dacă au o problemă cu o comandă. Cred că, în cele din urmă, inteligența artificială va putea și ar trebui să facă asta mai bine decât un om și mai optimizat. Oamenii vor ajunge să gestioneze modul în care inteligența artificială face asta și să se asigure că se face corect. Și evident, oamenii vor programa o mare parte din asta pentru ca lucrul acesta să se întâmple. Iar apoi cred că următoarea fază va fi evident modul în care utilizatorii interacționează cu tehnologia. Astăzi ne bazăm pe căutare și meniu. Poate că în viitorul apropiat experiența utilizatorului și interfața prin care comandăm lucruri, prin care cumpărăm lucruri online vor fi mult mai bazate pe interacțiunea umană. În loc să navighez printr-un meniu, alegând pizzeria, tipul de pizza, ingredientele, aș putea pur și simplu să interacționez și să spun: „Hei, vreau să comand de la același loc, pizza, de la același loc de unde am comandat acum 3 săptămâni. Pepperoni cu ciuperci, măsline, mărime medie și livrare cât mai rapidă. Pa.” Așa cum ai face-o poate ca la tejghea, când intri într-un restaurant, cu felul în care vorbești cu un chelner.

Walmart pe piața din SUA face ceva nou: un asistent de cumpărături cu AI. Poți pur și simplu să tastezi „Petrecere pentru copii cu tema unicorn” și aplicația îți listează tot ce ai nevoie pentru o petrecere cu tema unicorn. Am putea în anii următori să vedem așa ceva la Glovo?

Absolut! Cred că vor fi și alte lucruri care se vor întâmpla în afara Glovo. De exemplu, imaginează-ți că tu și cu mine avem de organizat o petrecere pentru copii și avem o inteligență artificială super inteligentă. Spunem: „Vreau să organizez o petrecere pentru copii pentru 22 de copii. Au între 6 și 8 ani. Oferă-mi un pachet cu mâncare, tort și decorațiuni”. Dacă am spune amândoi același lucru, probabil că inteligența artificială ne-ar da același răspuns. Doar că poate ce cauți tu e puțin diferit de ce caut eu. Așadar, în acest caz, AI-ul ne oferă idei, ne oferă o soluție parțială. Poate că aș vrea să o modific puțin. Ce se întâmplă însă pe viitor e că, probabil, vei avea propriul tău asistent care te cunoaște. Iar când îi pui această întrebare asistentului tău cu inteligență artificială, acesta îți va oferi un răspuns mult mai personal. Iar când o întreb pe a mea, îmi va da altceva. Deci răspunsul de la al meu asistent va fi diferit de al tău și se va potrivi vieții mele, cercului meu social. La fel ca atunci când spunem „Alege-mi un restaurant”, putem pune aceeași întrebare. Ne va da același restaurant, știi, „Dă-mi cel mai bun restaurant italian din București” și vom primi același răspuns. Dar ceea ce tu consideri cel mai bun restaurant italian poate fi complet diferit față de ce consider eu. Deci cred că va exista o inteligență artificială care să mă cunoască foarte bine și care se va putea conecta la Glovo. Așadar, ne-am putea imagina că îi spun asistentului meu cu inteligență artificială: „Hei, te rog comandă-mi două pizza medii. Avem o persoană intolerantă la gluten și așa mai departe, cu alte detalii” și asistentul se va conecta la Glovo și va trimite comanda către Glovo.

La început, când ați fondat Glovo, v-ați așteptat vreodată să crească la o asemenea amploare?

Oscar (Oscar Pierre, cel de-al doilea cofondator – n.red.) și cu mine eram foarte ambițioși. Am vrut să construim ceva mare de la început. De fapt, am avut o propunere chiar în primele luni să vindem compania. Nu era intenția noastră să o vindem, dar am decis că vrem să facem ceva și mai mare, iar asta e o chestie dificilă. Dar sincer să fiu, a devenit o experiență fantastică și minunată. Evident, așa cum am spus, suntem în 25 de țări, suntem în 1.500 de orașe, sunt 80.000 de curieri activi astăzi care lucrează pe platformă, asta mă face cu adevărat mândru. Pentru a face asta, avem aproape 4.000 de angajați la birou în diferite țări. Așa că am devenit o companie uriașă, cu vânzări de peste 500 de milioane de euro de la magazine, restaurante, supermarketuri, retail de fashion, în fiecare an, iar cifra e în creștere. Deci e o companie uriașă. Așa că sunt super mândru. Însă, realitatea e că, pe măsură ce creștem, de fapt, ne gândim mereu la următorul lucru. Așa că nu avem niciodată timp să reflectăm la cât de mare e totul. Acum mă gândesc ce vrem să facem în următoarele șase luni, iar interviul acesta e super interesant. Deci vorbim despre cum va schimba inteligența artificială afacerea mea, despre cum va fi viitorul pieței românești, cât de mult se poate investi. Mă gândesc la asta. Deci nu te oprești niciodată să te gândești la ce ai construit pentru că, știi ce? Încă suntem mici. Adică sunt companii din industria noastră care nu sunt doar de două ori mai mari decât noi la nivel mondial, sunt de zece ori mai mari decât noi. Deci mai avem un drum lung de parcurs. Așa că, pot să spun că încă suntem mici, dar a fost o călătorie minunată până acum.

Cum ați reușit să internaționalizați Glovo?

La început, faci lucruri foarte tactice. Prima noastră țară din afara Spaniei a fost Italia, iar lansarea a fost foarte diferită față de Spania. Am achiziționat o companie foarte mică acolo, iar fondatorul companiei a devenit directorul nostru general. A fost foarte diferit față de modul în care am lansat Spania, apoi am intrat și în Portugalia, iar apoi a venit America Latină. Pe măsură ce crești, începi să înveți și începi să aplici lucrurile pe care le-ai învățat despre cum să lansezi o platformă pe o piață nouă. Începi să faci lucruri similare pentru că funcționează și îți dai seama care este primul lucru pe care trebuie să faci și care este al doilea. Prima dată când încerci, faci lucrurile invers și greșești. Acum avem un manual general despre cum lansăm orașe noi, țări noi. Vom lansa în Albania în curând. Avem modul propriu de lansare. Mergem într-un oraș, așa cum am spus mai devreme, și încercăm să construim conținut. Așadar, încercăm mai întâi să obținem parteneri buni, apoi începem să construim flota, să contactăm curieri, să ne asigurăm că avem suficienți curieri pentru a acoperi cererea, iar apoi începem marketingul. În general, construim o echipă locală care se ocupă de operațiuni, o echipă de dezvoltare, un director general, finanțarea infrastructurii locale. Creăm companii locale peste tot unde operăm. Nu desfășurăm afacerea prin intermediul acelei companii. Prin urmare, avem echipe locale, administrație locală, departament de resurse umane și juridic. Așadar, creăm o infrastructură și apoi începem să creștem gradul de conștientizare prin marketing, informând consumatorii că suntem prezenți. Pe măsură ce crești, ai mai multă vizibilitate, oamenii văd gențile noastre galbene, le asociază cu brandul și încetul cu încetul acesta crește. Manualul nostru este destul de matur acum. Am învățat multe în ultimii nouă ani, iar procesul de îmbunătățire e continuu. Nu e exact la fel în fiecare țară sau regiune. Operăm pe patru continente, deci, în esență, avem ecosisteme diferite. Nu e la fel să lansăm în România sau Bulgaria ca în Georgia, Nigeria, Africa Subsahariană sau Africa de Nord. Aceste zone au ecosisteme foarte diferite la care trebuie să ne adaptăm, evident. Dar da, am scalat multe dintre lucruri, metodologiile pe care le aplicăm în timp, pentru că am învățat multe și am făcut multe greșeli. Înveți mai multe din greșeli decât din lucrurile făcute corect.

Care a fost cea mai mare greșeală?

Am făcut atâtea. Adesea nu le consider greșeli, ci lecții învățate. Una despre care vorbim mereu este intrarea noastră în America Latină. Brazilia e un exemplu foarte bun. În mod normal, când ne lansăm într-o țară nouă, mergem mai întâi în cel mai mare oraș, de obicei capitala, dar nu neapărat. Lansăm acolo, creăm încetul cu încetul, înțelegem piața, facem ca lucrurile să funcționeze cu adevărat bine, facem câteva greșeli în luarea deciziilor, iar apoi, când facem lucrurile cum trebuie, începem să lansăm în orașele secundare și apoi în cele terțiare. Deci ar fi un proces gradual. Când am lansat în Brazilia, am schimbat complet această strategie. În Brazilia, o țară uriașă, am decis să lansăm în 12 orașe simultan, cu o concurență foarte puternică, jucători locali foarte buni și, de asemenea, concurenți. Brusc nu ne dezvoltam la fel de repede cum ar fi trebuit, cheltuiam o mulțime de bani, echipă masivă, sute de oameni deja angajați, nu doar câțiva. Deci, practic, am lansat, cheltuiam mulți bani și nu ne dezvoltam suficient de puternic, iar în termen de șase luni am realizat rapid că modul în care cheltuiam bani ne va omorî în cele din urmă întreaga afacere din America Latină și am decis să ieșim din piață foarte repede, am pierdut mulți bani, milioane de euro. Dar privind în urmă, a fost o decizie grozavă și un exemplu bun despre de ce a fost o greșeală modul în care am lansat. A fost foarte bine că am decis să renunțăm atât de repede pentru că unul dintre concurenții noștri se confrunta cu aceeași problemă, a petrecut patru ani acolo după aceea și a părăsit piața, iar probabil au pierdut 200 de milioane de euro pe piață înainte de a decide să plece, iar noi am economisit.
Posted on 29 April 2024 @ 10:01 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Noi tăieri de buget la NASA: agenția este forțată să identifice metode mai ieftine pentru a aduce roca marțiană pe Terra

NASA își propune să găsească o nouă modalitate de a aduce înapoi pe Pământ mostrele valoroase de pe Marte, colectate de roverul Perseverance în craterul Jezero al planetei roșii. În timp ce obținerea acestor mostre este un obiectiv științific deosebit de important pentru NASA, costurile ridicate și întârzierile repetate ale planului inițial de returnare a […] Articolul Noi tăieri de buget la NASA: agenția este forțată să identifice metode mai ieftine pentru a aduce roca marțiană pe Terra apare prima dată în Arena IT.
Posted on 28 April 2024 @ 8:08 am

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later