Mouse Genius Traveler 9000

Mouse Genius Traveler 9000 Wireless, 2.4 Ghz, Beige, 1200DPI, USB
Descriere

Rezolutie (dpi):

1200

Butoane/rotite:

3/1

Interfata mouse:

USB

Tehnologie:

Fara fir

Senzor:

Optic

Dimensiuni (D x H x W mm):

98 x 55 x 35

Greutate (Kg):

0.052

Culoare:

Bej

Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

József Váradi, CEO Wizz Air: România, unul dintre candidații pentru un viitor centru de instruire. Rămâne o piață de creștere și în următorii ani

România ar putea găzdui un centru de pregătire Wizz Air, așa cum sunt deja la Budapesta și Roma. Țara noastră este luată în calcul pentru o astfel de extindere. „Privim amprenta noastră de training ca un întreg. Așadar, dacă ne uităm la simulatoare în acest moment, (compania a anunțat în ultimul raport financiar achiziția a trei simulatoare – n.r.) am alocat simulatoare în două baze, Budapesta și Roma. Avem facilități de pregătire pentru echipajul de cabină, dar toate acestea sunt la Budapesta, însă toate vor fi diversificate suplimentar în viitor. Având în vedere dimensiunea și amploarea Bucureștiului în special, dar și a României în ansamblu, în mod evident România este unul dintre candidații pentru analize viitoare. Nu am luat decizii, așa că nu vreau să speculez, deoarece analizăm diverse opțiuni, dar cu siguranță România este luată în considerare”, a spus József Váradi, CEO Wizz Air într-un interviu acordat Economica.net la București. Despre concurența pe piața de la noi, unde tot a doua persoană care zboară spre și dinspre România ocupă un loc în avioanele Wizz Air, șeful companiei crede că oricine intră pe piață va avea mari dificultăți să supraviețuiască. Și asta pentru că piața de la noi este deja competitivă, cu operatori eficienți. Întrebat dacă în acest context consideră România ca fiind o piață matură, oficialul companiei spune că e mai matură decât înainte, însă dacă e să comparăm predilecția pentru transport aerian din Europa Centrală și de Est cu Europa de Vest, mai avem până să ajungem la nivelul piețelor vestice. „Vedem că Europa Centrală și de Est va rămâne nu doar un motor economic pentru Europa, dar vom vedea și conversii continue ale performanței economice, o creștere a PIB-ului. Ca rezultat, vom vedea din ce în ce mai mult venit disponibil în piață, care va susține transportul aerian și mai mulți oameni vor călători sau vor călători mai frecvent. Deci România va rămâne o piață de creștere și în viitor”, explică Váradi.  

Extinderi pe noi aeroporturi

La începutul acestui an, Wizz Air a revenit pe aeroportul din Băneasa, acolo unde în urmă cu 13 ani zburau doar companiile low-cost. Totuși, autoritățile estimează că anul viitor aeroportul va atinge capacitatea maximă și fac deja calcule pentru extinderea cu un nou terminal. „Bucureștiul este dificil și devine o piață limitată și constrânsă din cauza lipsei capacității aeroportuare la ambele aeroporturi. O alternativă este ca aeroporturile să găsească o modalitate de a extinde capacitatea. Iar cealaltă este redirecționarea de capacitate către regiunile din apropiere. Deci ne uităm la aceste opțiuni și ne extindem atât cât putem”, mai spune oficialul companiei. Finalul de an se încheie pentru Wizz Air cu redeschiderea bazelor de la Târgu-Mureș și Suceava, dar și intrarea de zboruri pe un nou aeroport, cel de la Oradea. Compania mai operează un zbor de la Satu Mare și Constanța, iar singurele de pe care nu are în prezent zboruri sunt aeroporturile Maramureș, Arad și Tulcea. Întrebat dacă extinderile recente în România sunt un efect al închiderii subsidiarei din Abu Dhabi, șeful Wizz Air spune că toate deciziile privind România au fost luate cu mult înainte să decidă închiderea filialei din Orientul Mijlociu. Compania a crescut cu 18% capacitatea anuală și a ajuns la 18,7 milioane de locuri, ceea se se traduce în aproape 18 milioane de pasageri. „România a mers foarte bine anul acesta, dar întreaga companie a mers foarte bine. Asta și pentru că anul trecut nu am putut să creștem din cauza problemelor legate de motoare, care au ținut la sol o parte semnificativă din capacitatea noastră. Dar acum am revenit pe creștere și creștem în 2025, iar acest lucru va continua și anul viitor, și în anii următori”, ne-a mai declarat József Váradi. Compania continuă să monitorizeze oportunitățile de piață și poartă discuții cu toate aeroporturile pentru deschiderea de noi rute.  

Problema moatoarelor ar mai putea dura cel puțin doi ani

Wizz Air este una dintre companiile afectate de problemele la motoarele GTF și avea la finalul lunii septembrie 35 de aeronave la sol din cauza inspecțiilor la motoarele Pratt & Whitney GTF, o îmbunătățire față de vară, când erau 41. Váradi spune că această problemă va mai dura încă cel puțin doi ani și deși nu poate face publică valoarea despăgubirilor pe care le primește, șeful companiei spune că sunt substanțiale.Problema cu despăgubirile este că noi nu suntem în afacerea despăgubirilor. Suntem în afacerea de a zbura avioane și de a transporta pasageri. Și niciodată nu ești despăgubit pentru întregul cost, costul de oportunitate și profitabilitatea pierdută”, mai adaugă oficialul companiei, care dă ca exemplu costurile ridicate de fiecare dată când sunt demontate și montate motoare pe aeronave. Problemele cauzate de motoarele GTF au dus la scăderea cu 61% a profitului operațional în vara acestui an, iar acest lucru s-a văzut imediat în prețul acțiunii, care a pierdut la momentul anunțului 28% din valoare. După publicarea rezultatelor pentru prima jumătate a acestui an financiar, peste așteptările analiștilor, prețul acțiunii a urcat chiar și cu 16% într-o singură zi. Investitorii au fost sensibili la anunțurile companiei, ceea ce a dus la o volatilitate crescută a acțiunii Wizz Air, însă Váradi crede că s-a atins punctul de jos, iar din 2027, compania va fi mai puțin afectată. Războiul din Ucraina, conflictul din Orientul Mijlociu, problema motoarelor, toate i-au făcut pe investitori să fie neliniștiți, iar piața vrea să vadă compania ieșind din aceste bucle, crede șeful companiei, care vine și cu o veste bună. „Vom demonstra îmbunătățiri în anul următor. Nu vom fi perfecți, pentru că vom fi în continuare afectați semnificativ de ținerile la sol ale avioanelor, dar vom fi mult mai buni decât în anul curent. Și cred că anul următor, când ajungem în 2027, va fi o îmbunătățire suplimentară, pentru că vom fi mai puțin afectați de acești factori externi. Poate până atunci va fi pace în Ucraina și va împinge lucrurile în cealaltă direcție, astfel încât problema să devină o oportunitate. Deci vom vedea cum evoluează aceste lucruri. Dar cred că am atins punctul cel mai de jos. Și acum, de aici înainte, ar trebui să demonstrăm îmbunătățiri graduale, cu un impact din ce în ce mai mic din partea acestor factori externi”, a mai explicat pentru Economica.net CEO-ul Wizz Air.  

Ce se întâmplă cu prețurile la bilete

Deși bugetele românilor au fost afectate anul acesta de creșterea TVA dar și a inflației, extinderea Wizz Air la noi în țară vine pe fondul creșterii cererii, iar românii nu par să renunțe la călătorii. „Creștem capacitatea cu 18% în acest an și evident acesta este un semn al cererii. Dacă nu ar fi cerere, nu am crește. Cred că piața românească rămâne foarte puternică. Desigur, atunci când guvernele iau măsuri, și mai ales când aceste măsuri sunt restrictive sau măsuri de austeritate, care reduc cererea din piață, asta nu este niciodată o veste bună. Asta nu stimulează deloc cheltuielile consumatorilor. Vreau să spun, guvernele trebuie să facă ceea ce trebuie să facă. Aș spune că, până acum, este în regulă, vedem cerere”, mai spune oficialul Wizz Air. Ultimii ani au fost marcați de presiunea inflaționistă care a afectat nu doar costurile cu forța de muncă, ci și costurile de infrastructură și cele cu energia. Pentru a contracara efectele inflației, compania a trecut la avioane cu tehnologie nouă și peste 70% din a fost convertită în modele Airbus neo. În plus, odată cu această trecere spre avioane mai eficiente, a fost crescut și numărul de locuri, de la 180, la 239. Asta înseamnă că avioanele mai mari pot fi operate la un costuri unitare mai mici. „Ambele măsuri aduc nu doar eficiență tehnologică, ci și eficiență economică pentru a contracara presiunea inflaționistă. Cred că ne descurcăm cu siguranță mult mai bine decât majoritatea competitorilor noștri pentru că luăm contramăsuri împotriva inflației, în loc să lăsăm costurile să crească și să mărim tarifele (…) Cu cât costul unitar este mai mic, cu atât tarifele pe care le putem aplica în piață sunt mai mici”, explică Váradi, care mai spune că ar încerca să nu crească prețul biletelor, dar acest aspect depinde de alte aspecte macro, cum ar fi prețul combustibilului.  

Mai multe rute pentru vacanțe

Cu o Diasporă numeroasă, legăturile aviatice dintre România și zonele preferate de români au fost cele care au fost și continuă să fie motorul creșterii Wizz Air. Însă, în ultimul timp, compania  adăugat și rute pentru călătorii de agrement, pentru ca oamenii să-și cheltuiască banii pe vacanțe și city break-uri, nu doar pentru vizite ocazionale la rude. Se întâmplă și la noi ce s-a observat și pe piața din Polonia. „Oameni care obișnuiau să trăiască și să muncească în străinătate se mută acum înapoi în Polonia datorită oportunităților economice pe care le au în țară. Acum, este adevărat că Polonia, dintre toate țările din Europa Centrală și de Est, se descurcă cel mai bine în acest sens. Chiar dacă România e puțin în urmă, vedem că toată această avere acumulată prin munca în străinătate se va manifesta în mai mult venit disponibil pentru călătorii de leisure”, spune Varadi. Cu o cotă de piață de 50%, operatorul aerian oferă și infrastructură pentru călătoriile de business. Compania a anunțat recent că testează nou tip de bilet care promite o experiență mai confortabilă pentru pasagerii dispuși să plătească suplimentar. „Avem un număr semnificativ de călători de business și încercăm să ne uităm la nevoile lor prin segmentarea ofertei noastre. De aceea, costurile business încep să intre în joc, recunoscând nevoile acestor călători, pentru că eu cred că este un fenomen în creștere în rețeaua noastră”, mai spune CEO-ul Wizz Air.  De când a intrat în România, în 2006, Wizz Air a crescut constant investițiile, considerând țara o piață strategică. În prezent, compania aeriană are la vânzare 214 rute de pe 14 aeroporturi din România, conectând pasagerii cu 82 de destinații din 27 de țări. În cei 19 ani de activitate în România, Wizz Air a deschis nouă baze operaționale și are în prezent peste 1.600 de angajați
Posted on 22 December 2025 @ 10:25 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Opinie nepopulară: cenzura motivată pe social media nu mai este un moft, ci o necesitate de siguranță națională

OK, îmi asum că titlul pare boombastic sau clickbait, dar chiar cred ce scriu mai jos. 🙂 Am pornit de la știrea recentă, despre prezumtiva lovitură de stat din Franța, dar sunt tomne de altfel de exemple, cu reclame false care folosesc imaginea vedetelor, la îndemnuri la investiții false, toate postate pe social media și […] Articolul Opinie nepopulară: cenzura motivată pe social media nu mai este un moft, ci o necesitate de siguranță națională apare prima dată în Arena IT.
Posted on 22 December 2025 @ 10:24 am

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later