Webcam Genius 640 x 480 Facecam

Webcam Genius 640 x 480 Facecam 321, up to 30 fps, pentru Desktop/NB/LCD, Vista, Mac, Blister
Descriere Camera Web Genius Facecam 321, G-32200015100
Specificatii
Tip senzor CMOS
Rezolutie senzor 0.3 MP
Rezolutie video 640 x 480 pixeli
Microfon Da
Interfata USB 2.0
Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

VIDEO Autostrada A1 Lugoj – Deva: Imagini noi cu primele tuneluri construite de Umbrărescu. Când vor fi gata

 

FOTO – VIDEO: Tunel Autostrada A1 Lugoj – Deva (sursa: RăducuPDrum)

„Pe A1, la tunelul 2 de la Margina – Holdea, cel de circa doi kilometri (forat + cut&cover), săpăturile sunt în grafic”, scrie Răducu Popa, autorul imaginilor, care monitorizează constant șantiere de autostrăzi. Întrebat despre ce grafic este vorba și când estimează că vor fi finalizate lucrările la lotul – lipsă din A1 Lugoj – Deva, acesta transmite că termenul ar fi în luna decembrie 2026. De asemenea, unii comentatori au comparat lucrările la tuneluri ale UMB și partenerului bosniac cu cele realizate de PORR la primul tunel forat de autostradă din România, respectiv cel de pe secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești. „Sunt departe de PORR, vis a vis de construcția tunelurilor – cred că este vorba de metoda umbrărească, nu de metoda austriacă, nu au nici în clin și nici în mânecă ceva comun cu metoda austriacă, uitați – vă la stilul de lucru și utilaje, te apucă plânsul cu bosniacii lui”, spune un comentator. În replică, autorul imaginilor răspunde că se compară mere cu pere. Acesta menționează că UMB are utilaje noi și că așa se cheamă metoda, NATM (New Austrian Tunnelling Method), care se referă la tehnica de construire (sapi, bagi țevi, stabilizezi, torcret, armătură etc.) – ordinea operatiunilor poate fi în funcție de lucrare. De asemenea, tunelul construit de PORR are două benzi pe sens, în vreme ce pe Lugoj – Deva au în plus banda de urgență. Un alt comentator remarcă la rândul său că tunelurile din A1 Lugoj – Deva sunt diferite de ce construiește PORR pe A1 Sibiu – Pitești: „Metoda folosită de UMB pare mai dezorganizată, dar nu e așa. Ei au de săpat un tunel mai larg (și cu banda de urgență), deci volumul de rocă excavată e cam cu 60 – 70% mai mare decât la PORR. Asta ar duce la o viteză mai mică de avansare. Ei au împărțit însă în două pe verticală frontul de lucru și sapă și susțin întâi partea superioară, abia apoi sapă partea inferioară și fac susținerea laterală. Astfel au condiții mai bune pentru lucrul la partea superioară și pot lucra cu două echipe în loc de una, dublând practic viteza de avansare”. Specialiști ai Companiei de Drumuri arată la rândul lor că lucrările de tunel pe cele două autostrăzi sunt diferite și nu pot fi comparate: „Tunelul UMB are 2 benzi pe sens și bandă de urgență. În plus are 4 sectoare cu tunel forat și două sectore cu cut&cover. Tunelul PORR are 2 benzi/sens, dar fără bandă de urgență, și este forat cap coadă. Deși metoda de foraj este la ambele metoda austriacă, la Margina – Holdea lucrările sunt de dimensiuni mai mari. Și, în plus, au sectorul cut&cover care presupune o dificulate tehnică destul de mare”, explică cei de la Drumuri. La final de an 2025, stadiul șantierului A1 Margina – Holdea este de aproape 50%. Activitatea este susținută în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu, anunța pe 19 decembrie DRDP Timișoara într-o postare preluată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Echipele antreprenorului UMB și ale partenerului bosniac Euro Asfalt vor avea liber strict în zilele de sărbători legale. „Pe șantier se va lucra inclusiv în 31 decembrie, precum și în zilele de 2 și 3 ianuarie, urmând ca activitatea să se reia cu program normal începând cu 8 ianuarie 2026”, menționau cei de la DRDP Timișoara. Faptul că UMB mobilizează muncitori pe șantier și în zilele menționate arată determinarea constructorului român de a finaliza cât mai repede lucrările la această secțiune lipsă din Autostrad A1 Sibiu – Nădlac. Amintim că pe 10 noiembrie  s-a realizat și străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1), a Tunelului 1, anunța atunci ministrul Transporturilor Ciprian Șerban. Galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) fusese finalizată la sfârșitul lunii iulie. La finalul lunii noiembrie, stadiul fizic pe întregul șantier (9,13 km) era de 44%,  potrivit ministrul Transporturilor Ciprian Șerban.

Primul tunel UMB, pe Autostrada A1 Lugoj – Deva

„Anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de circa 360 km”, estima Ciprian Șerban. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva are o valoare de 1,82 de miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Posted on 22 December 2025 @ 10:15 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară

Am pornit cu ideea acestui editorial după știrea pe care am scris-o aici. Adoptarea masivă a automobilelor electrice în orașele din România este logică și benefică, mai ales pentru calitatea aerului și zgomotul urban, chiar dacă nu rezolvă singură problema poluării. În același timp, este la fel de logic ca tranziția să nu fie forțată […] Articolul Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară apare prima dată în Arena IT.
Posted on 22 December 2025 @ 10:00 am

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later