HP DC7900

HP DC7900 E5300 Windows 7 Professional 2048Mb DDR2
Descriere HP DC7900  Intel Dualcore E5300 2,6GHz  TOWER Windows 7 Professional 2048Mb DDR2, 80GB, DVD, SOUND, Lan, USB, SATA PCI-E           
Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

Cum afectează IMCA, impozitul minim care trebuie să dispară dar a fost doar înjumătățit, capacitatea de export a României

“O frână mai mică rămâne tot o frână” a declarat președintele Confederației Patronale Concordia, Dan Șucu, referindu-se la decizia coaliției de reducere la 0,5% a impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA) începând cu 1 ianuarie 2026. “Eliminarea acestui impozit ar fi eliberat în economie 1,3-1,5 miliarde lei pentru investiții productive în sectoare esențiale precum IT&C, comerț, transport și producție. IMCA va continua să descurajeze și să blocheze investiții în domenii cu valoare adăugată mare, afectând capacitatea companiilor de a se dezvolta și a concura în regiune și pe piețele internaționale”, a comunicat confederația patronală care reprezintă aproape 4.000 de companii din România, coloana vertebrală a economiei țării. Marii exportatori, afectați de IMCA În primele nouă luni ale anului, exporturile României au urcat cu 4,3% față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 81 de miliarde de euro, dar deficitul comercial al țării rămâne mare, în condițiile unor importuri de 108 miliarde. Iată un top 5 al produselor exportate de România:
  • Vehicule și părți auto
  • Echipamente electrice și electronice
  • Mașini și utilaje
  • Combustibili și produse petroliere
  • Articole din fier și oțel
Avertismentele Dacia Când spui vehicule, te gândești la Dacia, probabil cel mai cunoscut brand românesc în afara țării. Iar fabricii Dacia nu îi este foarte bine cu IMCA. Mihai Bordeanu, Country Head al grupului Renault în România și managing director Dacia South Eastern Europe, spunea în septembrie că IMCA pentru companiile cu peste 50 de milioane de euro cifră de afaceri va afecta proiectele de investiții ale industriei auto din România. „Înțelegem pe deplin dificultățile țării legate de deficitul bugetar crescut, dar nu putem pune recuperarea acestui deficit în sarcina companiilor care generează în Romania cifră de afaceri, care angajează direct zeci de mii de angajați și, împreună cu furnizorii și clienții, au dus România pe locul 6 din UE ca nivel de producție autovehicule”, spunea Mihai Bordeanu, într-un mesaj al adociației industriei auto, ACAROM. „Să nu uitam totodată că fară cele peste 14% contribuție la PIB, 35% pondere din export național, România ar avea astăzi o evoluție puternic negativă, fiind totodată afectați și cei peste 800.000 de angajați direcți și indirecți care sunt legați de sectorul auto”, spunea șeful Dacia atunci, într-un moment tensionat în care era vorba să se mențină IMCA la 1%, la pachet și cu o taxă pe firmele afiliate dintr-un grup. „Nu putem continua proiectele actuale într-un climat fiscal nepredictibil și necompetitiv. În ultima perioadă s-au pierdut deja multe proiecte în sectorul auto din România și, în ritmul actual de modificări fiscale nesustenabile, nu vom mai putea garanta continuarea celor actuale”, avertiza atunci oficialul Dacia. Uzina Dacia din România a exportat anul trecut 280.000 de mașini. Peste 5% din toate exporturile de bunuri ale României revin uzinei Dacia. Plângerile Rompetrol, care are cea mai mare rafinărie din România Foarte afectată de IMCA este și compania Rompetrol Rafinare, care administrează cea mai mare rafinărie de petrol a României, Petromidia. „Pentru Rompetrol Rafinare, consecinţele regimului fiscal introdus în decembrie 2022, prin măsuri de suprataxare (de solidaritate) şi continuat cu noi taxe pe cifra de afaceri (ICAS – impozitul suplimentar din activitatea de petrol şi gaze şi IMCA – impozitul minim pe cifra de afaceri), începând cu anul 2024, sunt existenţiale. Spre exemplu, IMCA aplică impozitare în lanţ, taxând acelaşi litru de combustibil de mai multe ori, în fiecare verigă a lanţului de distribuţie (rafinare, distribuţie carburanţi, retail) — ducând rata efectivă de impozitare la peste 100%. În calitate de operator al 46% din capacitatea de rafinare a României, acoperind 30% din cererea naţională de carburanţi, principal furnizor de combustibil pentru aviaţia de apărare, unic producător de bitum şi polimeri şi furnizorul principal de carburanţi pentru Republica Moldova, riscul discontinuităţii activităţii companiei ar pune în pericol securitatea energetică a României, stabilitatea financiară, veniturile bugetare şi credibilitatea strategică a ţării în regiune“, au spus oficialii companiei la începutul lui noiembrie. Calculele preliminare indicau că firma ar fi urmat să plătească anul viitor 120 de milioane de doari doar în contul IMCA, la valoarea de 1%, așa că reducerea la 0,5% este o gură de oxigen, dar menținerea taxei tot este o problemă. Pentru că industria petrolieră, pe lângă alte taxe, are de suportat și alte costuri, iar acestea cresc. “Potrivit calculelor noastre, până în anul 2030, costul achiziționării certificatelor de carbon pentru KazMunaygas International (Grupul Rompetrol) ar putea ajunge la 70 de milioane de euro anual, iar costul de achiziție a biocomponentelor va ajunge la 329 de milioane USD/an.În aceste condiții, fără îndoială, vor fi necesare implementarea unor proiecte de reducere a amprentei de carbon și respectarea cerințelor de mediu mai exigente. Pe termen mediu, portofoliul de proiecte în direcția decarbonizării producției este estimat la circa 600 de milioane USD”, a spus Ministrul Energiei din Kazahstan, Almassadam Satkaliyev, în septembrie. Iar Petromidia este un mare exportator de carburanți, cel mai mare din România, de altfel. În primele nouă luni, a exportat aproape 1,4 milioane de tone de carburanți, inclusiv pe piețele unde Grupul Rompetrol are rețele proprii de benzinării. Un text detaliat la acest link:

Rafinăria Petromidia își crește exporturile de carburanți până la cel mai mare nivel din ultimii șase ani

Totuși, mai este o șansă pentru ca industriile cu marje mici să scape de IMCA Președintele PSD, Sorin Grindeanu a spus, după decizia coaliției, că impozitul pe cifra de afaceri pentru companii ar putea fi eliminat pentru unele industrii marjă mică de profit, în condițiile în care social-democrații au susținut până acum acest impozit, în timp ce liberalii au cerut eliminarea lui. Or, în cele două mari situații de mai sus – despre asta este vorba. Companii cu afaceri mari și volume mari, dar profitabilitate scăzută per unitate. „Vreau să vedem calculele, dar pot să vă spun ceva – nu vreau să fie eliminat acest impozit IMCA, de exemplu, pentru sistemul bancar. Trebuie să discutăm aplicat, poate să existe eliminarea acestui IMCA pentru anumite industrii care au o marjă foarte mică de profit şi care ne duc într-o situaţie de necompetitivitate cu alte ţări. Asta, da. De aceea, trebuie discutat aplicat”, a spus Grindeanu.
Posted on 19 December 2025 @ 7:27 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Situație tragi-comică: AMD Ryzen 7 5800X3D a ajuns să fie mai scump decât 9800X3D din cauza crizei de memorii RAM. Tot mai mulți aleg platformele cu RAM DDR4 în loc de DDR5

Din cauza prețurilor extrem de mari ale memoriilor RAM DDR5, mulți nici nu mai visează la hardware de ultimă generație, așa că încep să se orienteze către platformele mai vechi care utilizează DDR4. Din păcate, multe dintre procesoarele dedicate platformei AM4 nu se mai află în fabricație, iar oferta pe piața second hand pentru modelele […] Articolul Situație tragi-comică: AMD Ryzen 7 5800X3D a ajuns să fie mai scump decât 9800X3D din cauza crizei de memorii RAM. Tot mai mulți aleg platformele cu RAM DDR4 în loc de DDR5 apare prima dată în Arena IT.
Posted on 19 December 2025 @ 2:33 pm

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later