Lexmark PRO709

Lexmark PRO709, multifunctional inkjet, A4, 33/30ppm, Print/Copy/Scan/Fax, wireless n, LCD color 6 cm, cititor de card si PictBridge, ADF,duplex, Ethernet.Se livreaza cu patru cartuse separate VIXIZ (C,Y,M) #100XL , K #105XL (1cent/pag)
Descriere

Format:

A4

Functii disponibile:

Imprimare
Fax
Copiere
Scanare

Tehnologie:

Inkjet

Mod tiparire :

Color

Duplex:

Da

Interfata:

Wireless
PictBridge
USB
Retea

Volum recomandat:

930 pagini/luna

Medii printare

Formate medii de printare :

Legal
Kakugata 6
Card Hagaki
Kakugata 3
A2 Baronial
A4
Chokei 3
L
Executive
Kakugata 5
DL
Chokei 40
A6
B5
Letter
A5
Card Index
Kakugata 4
C5
Chokei 4
2L

Greutate mediu printare:

75 g/mp

Copiator

Viteza de copiere color:

21 cpm

Viteza de copiere alb/negru:

25 cpm

Zoom:

25 - 400%

Rezolutie:

600 x 600 dpi

Imprimanta

Viteza de printare color:

30 ppm

Viteza de printare alb/negru:

33 ppm

Rezolutie color:

4800 x 1200 dpi

Rezolutie printare:

2400 x 1200 dpi

Scanner

Rezolutie scanner:

600 x 600 dpi (optic)

Tip scanner :

CIS

Caracteristici scanner:

Adancime culoare: 48 bit

Fax

Viteza transmisie fax:

33.6 Kbps

Consumabile

Consumabile:

Cartus de cerneala negru 105XL, Return Program, de mare capacitate (14N0822E)
Cartus de cerneala galben 100XLA - de mare capacitate (14N1095)
Pachet de doua cartuse 100XL de cerneală neagră , Return Program, de mare capacitate (14N0848)
Pachet de 3 cartuse de cerneala color 100XL (CMY), Return Program, de mare capacitate (14N0850)
Pachet de 3 cartuse de cerneala color 100 (CMY), Return Program (14N0849)
Lexmark 100 Series Printhead (14N1339)
Cartus de cerneala cian 100XL - de mare capacitate, Return Program (14N1069E)
Cartus de cerneala cian 100, Return Program (14N0900E)
Hartie foto PerfectFinish™ A4 (25 coli pe pachet) (3048567)
Cartus de cerneala magenta 100XLA - de mare capacitate (14N1094)
Cartus de cerneala negru 100XLA - de mare capacitate (14N1092)
Cartus de cerneala galben 100XL - de mare capacitate, Return Program (14N1071E)
Cartus de cerneala galben 100, Return Program (14N0902E)
Hartie foto A4 (25 coli pe pachet) (3048565)
Pachet de 4 cartuse de cerneala neagra 105XL, Return Program, de mare capacitate (14N0845)
Cartus de cerneala negru 100, Return Program (14N0820E)
Hartie foto PerfectFinish™, 10x15 cm (35 coli pe pachet) (3048568)
Cartus de cerneala cian 100XLA - de mare capacitate (14N1093)
Cartus de cerneala negru 100XL - de mare capacitate, Return Program (14N1068E)
Cartus de cerneala magenta 100XL - de mare capacitate, Return Program (14N1070E)
Cartus de cerneala magenta 100, Return Program (14N0901E)
Hartie foto 10x15 cm (35 coli / pachet) (3048566)

Altele

Prima pagina:

11 s

Capacitate memorie:

64 MB

Cititor de carduri

Da

Dimensiuni echipament (W x D x H):

465 x 392 x 250 mm

Sistem de operare:

Microsoft Windows XP
Linux
Microsoft Windows 7
Microsoft Windows Vista
Mac OS X

Greutate echipament:

9.27 Kg

Caracteristici ecran LCD:

Afisaj LCD color 2.4 inch

Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

VIDEO Autostrada A1 Lugoj – Deva: Imagini noi cu primele tuneluri construite de Umbrărescu. Când vor fi gata

 

FOTO – VIDEO: Tunel Autostrada A1 Lugoj – Deva (sursa: RăducuPDrum)

„Pe A1, la tunelul 2 de la Margina – Holdea, cel de circa doi kilometri (forat + cut&cover), săpăturile sunt în grafic”, scrie Răducu Popa, autorul imaginilor, care monitorizează constant șantiere de autostrăzi. Întrebat despre ce grafic este vorba și când estimează că vor fi finalizate lucrările la lotul – lipsă din A1 Lugoj – Deva, acesta transmite că termenul ar fi în luna decembrie 2026. De asemenea, unii comentatori au comparat lucrările la tuneluri ale UMB și partenerului bosniac cu cele realizate de PORR la primul tunel forat de autostradă din România, respectiv cel de pe secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești. „Sunt departe de PORR, vis a vis de construcția tunelurilor – cred că este vorba de metoda umbrărească, nu de metoda austriacă, nu au nici în clin și nici în mânecă ceva comun cu metoda austriacă, uitați – vă la stilul de lucru și utilaje, te apucă plânsul cu bosniacii lui”, spune un comentator. În replică, autorul imaginilor răspunde că se compară mere cu pere. Acesta menționează că UMB are utilaje noi și că așa se cheamă metoda, NATM (New Austrian Tunnelling Method), care se referă la tehnica de construire (sapi, bagi țevi, stabilizezi, torcret, armătură etc.) – ordinea operatiunilor poate fi în funcție de lucrare. De asemenea, tunelul construit de PORR are două benzi pe sens, în vreme ce pe Lugoj – Deva au în plus banda de urgență. Un alt comentator remarcă la rândul său că tunelurile din A1 Lugoj – Deva sunt diferite de ce construiește PORR pe A1 Sibiu – Pitești: „Metoda folosită de UMB pare mai dezorganizată, dar nu e așa. Ei au de săpat un tunel mai larg (și cu banda de urgență), deci volumul de rocă excavată e cam cu 60 – 70% mai mare decât la PORR. Asta ar duce la o viteză mai mică de avansare. Ei au împărțit însă în două pe verticală frontul de lucru și sapă și susțin întâi partea superioară, abia apoi sapă partea inferioară și fac susținerea laterală. Astfel au condiții mai bune pentru lucrul la partea superioară și pot lucra cu două echipe în loc de una, dublând practic viteza de avansare”. Specialiști ai Companiei de Drumuri arată la rândul lor că lucrările de tunel pe cele două autostrăzi sunt diferite și nu pot fi comparate: „Tunelul UMB are 2 benzi pe sens și bandă de urgență. În plus are 4 sectoare cu tunel forat și două sectore cu cut&cover. Tunelul PORR are 2 benzi/sens, dar fără bandă de urgență, și este forat cap coadă. Deși metoda de foraj este la ambele metoda austriacă, la Margina – Holdea lucrările sunt de dimensiuni mai mari. Și, în plus, au sectorul cut&cover care presupune o dificulate tehnică destul de mare”, explică cei de la Drumuri. La final de an 2025, stadiul șantierului A1 Margina – Holdea este de aproape 50%. Activitatea este susținută în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu, anunța pe 19 decembrie DRDP Timișoara într-o postare preluată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Echipele antreprenorului UMB și ale partenerului bosniac Euro Asfalt vor avea liber strict în zilele de sărbători legale. „Pe șantier se va lucra inclusiv în 31 decembrie, precum și în zilele de 2 și 3 ianuarie, urmând ca activitatea să se reia cu program normal începând cu 8 ianuarie 2026”, menționau cei de la DRDP Timișoara. Faptul că UMB mobilizează muncitori pe șantier și în zilele menționate arată determinarea constructorului român de a finaliza cât mai repede lucrările la această secțiune lipsă din Autostrad A1 Sibiu – Nădlac. Amintim că pe 10 noiembrie  s-a realizat și străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj – Deva (calea 1), a Tunelului 1, anunța atunci ministrul Transporturilor Ciprian Șerban. Galeria 2 (sensul Deva – Lugoj) fusese finalizată la sfârșitul lunii iulie. La finalul lunii noiembrie, stadiul fizic pe întregul șantier (9,13 km) era de 44%,  potrivit ministrul Transporturilor Ciprian Șerban.

Primul tunel UMB, pe Autostrada A1 Lugoj – Deva

„Anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de circa 360 km”, estima Ciprian Șerban. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva are o valoare de 1,82 de miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Posted on 22 December 2025 @ 10:15 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară

Am pornit cu ideea acestui editorial după știrea pe care am scris-o aici. Adoptarea masivă a automobilelor electrice în orașele din România este logică și benefică, mai ales pentru calitatea aerului și zgomotul urban, chiar dacă nu rezolvă singură problema poluării. În același timp, este la fel de logic ca tranziția să nu fie forțată […] Articolul Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară apare prima dată în Arena IT.
Posted on 22 December 2025 @ 10:00 am

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later