LED TV LG 26LS3590, 26"

LED TV LG 26LS3590, 26", HD Ready (1366x768), format 16:9, 2x HDMI, MCI 100Hz, USB (DivxHD, jpeg, mp3), TV-Tuner DVB-T/C (MPEG-4), Triple XD engine, Smart Energy Saving (Plus), White
Descriere

Tehnologie:

LED

3D:

Nu

Audio

Iesire sunet (RMS):

2 x 5 W

Caracteristici superioare sunet:

Dolby MS10
Clear Voice II
Infinite Surround

Video

Diagonala ecran (cm):

66

Calitate imagine:

Imagine HD

Rezolutie:

1366 x 768

Aspect imagine:

16:9

Caracteristici superioare imagine:

Picture Wizard II
Triple XD Engine
Picture Mode
Motion Clarity Index 100

Tuner/Receptie/Transmisie

Tuner digital:

DVB-T, DVB-C

Redare video:

PAL, SECAM

Intrare antena:

75 ohm coaxial (IEC75)

Caracteristici speciale

Player multimedia integrat:

Da

Conectori

Intrare USB 2.0:

1

Intrari Scart (RGB):

1

Porturi HDMI:

2

Conexiuni:

Slot CI
SCART
HDMI

Intrari component:

1

Caracteristici generale

Putere consumata:

29 W

Dimensiuni (W x H x D ) fara stand:

627 x 402 x 30.1 mm

Dimensiuni (W x H x D) cu stand:

627 x 442 x 162.0 mm

Greutate (Kg):

5

Caracteristici speciale:

Key Lock
Quick View
Input Labeling
EPG
e-Streamer
Intelligent Sensor
Simplink (HDMI CEC)

Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

Percepția mediului de afaceri s-a deteriorat semnificativ în 2025, în contextul provocărilor politice și economie. Pe termen mediu însă încredere companiilor în România se păstrează – sondaj AmCham

Totodată, reprezentanţii investitorilor americani consideră că 2026 este un an decisiv pentru România, pentru implementarea reformelor structurale fără presiunea mizelor electorale, aderarea la OECD, finalizarea proiectelor PNRR şi promovarea intereselor României pentru următorul cadru financiar UE (2028-2034). Potrivit cercetării, doar 21% dintre companii mai evaluează situaţia ca bună sau foarte bună, faţă de 45% în 2024, acum încrederea fiind chiar sub nivelul anului 2020, marcat de recesiune şi de incertitudinile generate de pandemia Covid-19. Mediul de afaceri resimte incertitudine fiscală şi politică, ceea ce complică planificarea pe termen mediu şi lung, comentează sursa citată. Lipsa de predictibilitate privind politicile publice, incertitudinile legate de rezultatele reformelor mult aşteptate, escaladarea presiunilor în privinţa deficitelor gemene, alături de o serie de presiuni externe şi de probleme specific în anumite sectoare economice, toate sunt de natură să afecteze perspectivele companiilor. „Rezultatele sondajului sunt o fotografie a perioadei mai 2024 – octombrie 2025 şi surprind toate provocările cu care România, mediul de afaceri, dar şi comunitatea celor 600 de companii americane, internaţionale şi româneşti, membre AmCham s-au confruntat: un 2024 marcat de toate rundele electorale; deteriorarea indicatorilor macroeconomici, intensificarea temporară a riscului de retrogradare la categoria junk de către agenţiile de rating şi apariţia perspectivei suspendării fondurilor europene de către Comisia Europeană; un set de măsuri de redresare care a constat preponderent în măsuri fiscale, în timp ce reformele din sectorul public şi administrativ s-au concretizat semnificativ mai lent în raport cu aşteptările mediului de afaceri. Toate aceste provocări naţionale, suprapuse peste o perioadă prelungită de crize şi transformări la nivel european şi global, au condus, în octombrie 2025, la o percepţie a climatului de afaceri şi investiţional sub nivelurile înregistrate în anul 2020, marcat de pandemie. Vestea bună este că, în perspectivă, investitorii îşi păstrează încrederea în România, cu condiţia menţinerii traiectoriei de reformă şi a respectării angajamentului de a reveni asupra unor măsuri fiscale nocive, precum IMCA”, a subliniat preşedintele AmCham România, Vlad Boeriu (foto), în comunicat. Chiar şi în acest context de depreciere a încrederii şi de încetinire a creşterii economice, angajamentul companiilor membre AmCham faţă de România se reflectă în menţinerea unei perspective pozitive asupra investiţiilor care vor fi realizate în următoarele 12 luni, cât şi a dezvoltării şi consolidării afacerilor pe termen mediu, susţine organizaţia, într-un comunicat. Astfel, 65% dintre companiile respondente au în plan investiţii în următoarele 12 luni iar 65% au în vedere o extindere a activităţilor din România în următorii trei ani (în timp ce 31% preconizează o menţinere la acelaşi nivel a acestora). Pentru anul următor, aşa cum rezultă din răspunsurile la sondaj, priorităţile mediului de afaceri vizează continuarea fermă a demersurilor pentru aderarea la OECD, maximizarea atragerii fondurilor disponibile prin PNRR până la finalul acestui program în august 2026, precum şi pregătirea pentru următorul ciclu de finanţare europeană, prin implicarea în avans, în definirea criteriilor şi priorităţilor de alocare la nivelul Uniunii Europene. În acelaşi timp, România are nevoie de o poziţionare strategică mai puternică la nivel european şi transatlantic. Nu în ultimul rând, agenda 2026 trebuie să fie definită de reforme structurale asumate transpartinic, dincolo de logica electorală, pentru a aborda cauzele profunde ale dezechilibrelor economice care au deteriorat situaţia macroeconomică a României, consideră sursa citată. „Combaterea corupţiei şi a evaziunii fiscale, accelerarea digitalizării administraţiei publice, în special a administraţiei fiscale, şi reforma şi investiţiile ca şi condiţii de bază pentru consolidarea capitalului uman, în continuare cel mai apreciat avantaj competitiv al României, continuarea investiţiilor în infrastructură, predictibilitatea condiţiilor de investiţii şi definirea unei politici economice coerente sunt esenţiale pentru restabilirea încrederii populaţiei, investitorilor, creditorilor şi partenerilor internaţionali. În ultimii ani, lipsa de consecvenţă, inacţiunea şi schimbările politice frecvente au reprezentat frâne în calea dezvoltării. În timp ce alte economii din regiune au accelerat reformele şi şi-au consolidat competitivitatea, România s-a dezvoltat sub potenţial, iar avantajele competitive tradiţionale care au pus România pe harta investiţiilor s-au erodat, fără a fi dezvoltate altele noi. Pentru a rămâne relevantă într-o economie globală tot mai competitivă, România trebuie să îşi ridice nivelul de ambiţie şi să construiască noi avantaje care să fie promovate de o diplomaţie economică profesionistă şi eficientă, capabilă să atragă investiţii şi să promoveze România pe pieţele internaţionale”, se precizează în comunicat. În context, preşedintele AmCham România susţine că 2026 vine cu şansa unică de a fi un an de resetare pentru România. Absenţa presiunii electorale creează o oportunitate reală pentru asumarea şi implementarea reformelor profunde, pentru accelerarea investiţiilor şi pentru consolidarea poziţiei României ca partener economic şi strategic credibil în regiune, a explicat acesta. „Indiferent că vorbim de politica fiscală, educaţie, sănătate, digitalizare, apărare sau justiţie, realitatea anului 2025, cu toate evoluţiile, din ianuarie până în decembrie, ne confirmă din nou, că amânarea rezolvării cauzelor profunde ale dezechilibrelor care au destabilizat România nu face decât să amplifice efectele negative în societate şi economie şi să le facă mai dificil şi mai costisitor de corectat. Modul în care vom valorifica acest an va influenţa traiectoria, prosperitatea, siguranţa şi competitivitatea României pe termen lung”, a explicat Vlad Boeriu. În timp ce avantajele competitive apreciate de investitori sunt apartenenţa la UE (87%), statutul de membru NATO (62%), calitatea capitalului uman (56%) şi dimensiunea pieţei (45%), în topul celor mai puţin apreciate condiţii de piaţă se regăsesc predictibilitatea condiţiilor de investiţii (83%), fiabilitatea politicilor publice (77%), ritmul lent al debirocratizării şi al digitalizării serviciilor publice (72%), stabilitatea politică (71%) şi cadrul fiscal aplicabil companiilor (68). Totodată, factorii macroeconomici care prezintă cele mai mari riscuri pentru economia României sunt creşterea deficitului şi a nivelului datoriei publice, în creştere de la 59% în 2024, la 74% în 2025, instabilitatea politică (69%) şi creşterea poverii fiscale (64%). Cu peste 30 de ani de prezenţă în România, Camera de Comerţ Americană – AmCham reuneşte în prezent 600 de companii americane, internaţionale şi româneşti, cu investiţii cumulate de peste 30 de miliarde de dolari în România. Companiile membre AmCham asigură împreună peste 250.000 de locuri de muncă şi generează o cifră de afaceri cumulată de peste 65 de miliarde de euro. AmCham România este membru acreditat al Camerei de Comerţ a SUA şi face parte din reţeaua europeană a Camerelor de Comerţ Americane.
Posted on 22 December 2025 @ 7:14 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară

Am pornit cu ideea acestui editorial după știrea pe care am scris-o aici. Adoptarea masivă a automobilelor electrice în orașele din România este logică și benefică, mai ales pentru calitatea aerului și zgomotul urban, chiar dacă nu rezolvă singură problema poluării. În același timp, este la fel de logic ca tranziția să nu fie forțată […] Articolul Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară apare prima dată în Arena IT.
Posted on 22 December 2025 @ 10:00 am

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later