Știri IT

Economica.net

Economica.net
Business la minut

FOTO Ramele Alstom 10 și 11 produse pentru România au fost recepționate preliminar – ARF

ARF precizează că aceste vehicule feroviare au sosit în România săptămâna trecută, de la fabrica Alstom, din localitatea Bautzen, Germania. Cu aceeași ocazie, a fost finalizat și „Testul de Acceptare la Fabrică” (FAT) la rama electrică TS11, care a cuprins inspecția vizuală a acesteia și verificarea documentației ramei, ce include o serie de elemente, cum ar fi: cerințele minime de proiectare, documentele de referință relevante etc.

37 de trenuri Alstom pentru România

Unitățile TS10 și TS11 reprezintă ramele electrice interregionale cu numărul 10 și 11, construite și furnizate de producătorul francez Alstom, în cadrul Contractului nr. RUIC 257/2022, cod SMIS 316400, încheiat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu Alstom Ferroviaria S.p.A., ce prevede furnizarea a 37 de astfel de rame electrice interregionale noi RE-IR. Alături de reprezentanții Alstom și ARF, la această acțiune a participat și un reprezentant al Asocierii Egis România S.A. – Egis Rail, respectiv supervizorul proiectului de achiziție de material rulant, în baza Contractului nr. RUIC 33/2023 încheiat cu ARF. Transferul dreptului de proprietate, asupra ramelor RE-IR TS10 și TS11, de la furnizor la beneficiar, se va realiza după efectuarea probelor de anduranță și semnarea procesului verbal de recepție pentru PUNEREA ÎN FUNCȚIUNE CU CĂLĂTORI. Aceste rame electrice interregionale vor circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv: 1. București – Constanța; 2. București – Craiova; 3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara; 4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad; 5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva. Acest demers face parte dintr-un proiect fazat, ce are ca Autoritate de Management – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, fiind derulat în două etape succesive: 🔹prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, cod MySMIS 155926 (https://arf.gov.ro/…/10/prezentare-achizitie-RE-IR.pdf); 🔹a doua etapă este cofinanțată prin Programul Transport (PT) 2021÷2027, cod SMIS 316400. Principalele rezultate și impactul proiectului la nivelul comunității includ: 🔹eficientizarea și îmbunătățirea calității serviciilor publice, oferite în cadrul transportului public feroviar de călători pe rute inter-regionale; 🔹atribuirea contractelor de servicii publice pentru transportul feroviar de călători tuturor operatorilor licențiați, în condițiile legii și în conformitate cu reglementările europene privind serviciile publice în domeniul transporturilor. Obiectivul principal al proiectului în constituie conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, la scăderea timpilor de călătorie și la îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată. Valoarea totală a proiectului este de 1,7 miliarde de lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează: ➖1,21 miliarde de lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR); ➖214 milioane de lei – bugetul propriu al beneficiarului; ➖281 milioane de lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
Posted on 22 December 2025 @ 5:15 pm

Arena IT

Arena IT | RSS
Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară

Am pornit cu ideea acestui editorial după știrea pe care am scris-o aici. Adoptarea masivă a automobilelor electrice în orașele din România este logică și benefică, mai ales pentru calitatea aerului și zgomotul urban, chiar dacă nu rezolvă singură problema poluării. În același timp, este la fel de logic ca tranziția să nu fie forțată […] Articolul Opinie nepopulară: adopția automobilelor electrice nu este un panaceu, dar este necesară apare prima dată în Arena IT.
Posted on 22 December 2025 @ 10:00 am

Infoportal

RSS feed currently not available


Please try again later