Știri IT
Economica.net
Economica.netBusiness la minut
Autostrada Sibiu – Pitești: Porr a ajuns sâmbătă la borna de 1000 metri forați și în „tunelul Alina” Update
„Felicitari echipei fantastice Porr pentru atingerea bornei de 1000 m excavați în tunelul Alina”, scrie Răducu Popa, pe pagina proprie de Facebook.
Update
Irinel Ionel Scrioșteanu transmite la rândul său că pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 – 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 𝗔𝟭, constructorul a atins astăzi o noua bornă importantă: – au fost forați 1000 metri și în Tunelul Alina pe sensul de mers Pitești-Sibiu din totalul de 1342 metri; – în același timp tunelul Daniela a ajuns la 1160 metri din totalul de 1350 metri si continua turnarea betonului final al structurii de rezistență pe segmente de 12.5 m folosind Sistemul automat de cofrare și turnare. „Pe acest lot, construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care are 2 fire principale separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu – Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești – Sibiu”, explică Scrioșteanu. Antreprenorul Porr are mobilizate în șantier 650 persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții, precizează oficialul de la Transporturi.Când vedem „luminița” de la capătul primului tunel forat de autostradă?
La începutul lunii decembrie, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a transmis imagini cu forma finală a firului „Daniela” din primul tunel veritabil de autostradă din România. Potrivit estimărilor acestuia, secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești ar putea fi gata cel mai devreme în toamna anului viitor. „Vă prezint în acest video stadiul lucrărilor de pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 – 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 𝗔𝟭, unde construim 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză”, spunea Scrioșteanu în postarea de pe contul personal de Facebook.
Când vom circula pe A1, în primul tunel forat de autostradă?
La finalul prezentării, oficialul de la Transporturi a estimat că se va putea circula prin acest tunel cel mai devreme din toamna anului viitor, iar cel mai târziu din primăvara anului 2026. La finalul anului viitor se va putea circula neîntrerupt pe Autostrada Sibiu – Pitești (A1) de la Pitești până la Tigveni, după ce va fi dată în trafic și secțiunea 4, în avans față de termenul contractual din 2027, au spus anterior pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Astfel, conform contractului, lucrările trebuie finalizate în 2027. Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș Antreprenor: PORR Construct SRL; Lungime: 9,86 km.; Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție); Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: Programul Transport (PT); Termen contractual deschidere: 2027.Posted on 21 December 2024 @ 1:14 pm
Arena IT
Arena IT | RSSStiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT
Românii și bugetele de Crăciun: cadourile se cumpără cu fondurile din economii, nu cu bani împrumutați
După febra cumpărăturilor de Black Friday, românii se concentrează pe sărbătorile de iarnă, marcate anul acesta de un context economic dificil. Un sondaj realizat de Revolut în parteneriat cu Dynata arată că aproape jumătate dintre români reduc bugetele pentru cadourile de Crăciun, afectate de inflația care apasă asupra veniturilor familiei. Majoritatea respondenților (53%) preferă să […] Articolul Românii și bugetele de Crăciun: cadourile se cumpără cu fondurile din economii, nu cu bani împrumutați apare prima dată în Arena IT.
Posted on 19 December 2024 @ 1:39 pm
Infoportal
RSS feed currently not available
Please try again later